Nabízíme kompletní program nástaveb užitkových automobilů nejrůznějších značek.

AUTO-Tech zaujímá význačné postavení regionu Severovýchodního okraje Prahy. Výrobní areál společnosti Praze Vinoři se rozprostírá na celkové ploše cca 1,5 ha a je vybaven výrobním zařízením pro provádění klasických technologických operací - třískové obrábění, tváření za studena, svařování, lakování a montáže.

Roční produkce firmy Auto-Tech dosahuje zhruba 
400 kusů různých typů nástaveb,
čímž se řadíme mezi největší výrobce v České republice.

Část z této produkce je exportována do zahraničí, zejména do zemí EU.

Historie firmy AUTO-Tech Vinoř sahá do roku 1911, kdy Václav Otakar Deyl založil firmu
na výrobu strojů a nářadí.


Tento ve své době jeden z nejznámějších průkopníků moderního
 průmyslu hospodářských strojů, který z nepatrných začátků vybudoval továrnu, jejíž výrobky se těšily oprávněné pověsti nejen v republice, ale i daleko za hranicemi.

Tajemstvím jeho úspěchu bylo, že vyráběl stroje skutečně prvotřídní. S neuvěřitelnou trpělivostí studovával pracovní pochody při obdělávání půdy a snažil se proniknouti jednotlivé děje, aby pak podle nabitých zkušeností postavil stroje, které přirozeně na sto procent splňovaly požadavky na ně kladené. (výtah z článku Národních listů ze dne 29. června 1929) Mezi jeho nejznámější výrobky patří Deylova patentní automatická plečka na řepu, čekanku, obilí, hrách, mák, bob, kukuřici atd. Mezi další výrobky patřily: Deylův patentovaný vyorávač na brambory, dvouřádkový vyorávač na řepu, samočinný pohrabovač samočistné luční brány, lisy na slámu, krouhačka na řepu i brambory, šrotovníky, kotoučové řezačky, pařáky na píci, mačkadla brambor a různé doplňky k těmto výrobkům, např. závěsná zařízení, kola a součástky pro traktory.


Plečka Patent Deyl byla uznána nejlepší plečkou té doby, a nejlepším důkazem toho byly stále četnější zakázky a ustavičně stoupající
 odbyt na tyto stroje doma i v zahraničí. (např. Království české, Morava, Slezsko, Dolní Rakousy, Štýrsko, Uhry, Německo, Rusko, Dánsko, Švédsko, Halič, Sedmihrady, Bavorsko, Belgie, Itálie, Francie). Již v této době tento vynálezce a „šprýmař“ vydával 4x ročně svůj vlastní časopis, v němž upozorňoval své odběratele a zákazníky na novinky a ohlasy svých výrobků.

Postupem času


  • V roce 1949 je zřízena státní strojní opravna č. 395 pro kraj Praha
  • Zřizovací listinou ministerstva zemědělství z 29. prosince 1951 vzniká samostatný podnik s označením Ústřední opravna strojních a traktorových stanic ve Vinoři, národní podnik. V těchto letech se tu vyráběla přívěsná zařízení pro traktory, vyorávače, samochodné plečky
  • Po roce 1952 se Opravny zemědělských strojů n.p. specializovaly na generální opravy pásových traktorů DT 54, výrobu náhradních dílů k traktorům Š30, generální opravy traktorů Lanz – Buldog, Jonn Deere, Deutz. Doplňkový program tvořily promazávací lisy a dvoukolové vleky
  • V roce 1968 se rapidně snižoval počet objednávek a závod byl nucen převzít náhradní výrobuOd června 1968 se začala po dohodě se závodem AVIA Čakovice provádět montáž podvozků a následně i montáž kabin PV3-S. Doplňkovým programem této výroby byly např. výroba vzduchem odpružené traktorové sedačky, postřikovače, moderní stroje pro velkopěstitele zeleniny
  • Od 1. 1. 1972 byl podnik zařazen pod generální ředitelství VHJ STS a OZS se sídlem ve Vinoři. Již v té době se pohyboval počet zaměstnanců okolo 400. Automobilová výroba nákladních vozů PV3-S probíhala v podniku téměř 20 let a i výroba některých dílů pro tuto montáž. Celkem bylo vyrobeno cca 60 000 ks těchto automobilů
  • V roce 1989 při příležitosti vyčlenění od VHJ byl podnik přejmenován na Zemědělské stroje. V této době patřila firma k největším výrobcům užitkových nástaveb ve střední a východní Evropě. Ročně firma produkovala cca 6000 ks užitkových nástaveb ročně
  • K 1. 1. 1994 pak vznikla transformací podniku Zemědělské stroje akciová společnost AUTOTECH Praha, která byla v zápětí v rámci druhé vlny kupónové privatizace zprivatizována
  • V první polovině 90. let se firma byla nucena obchodně odtrhnout od svého tradičního partnera a odběratele (Avia Praha a.s.), snížit počet zaměstnanců, zkvalitnit jejich obsazení a začít se orientovat na zahraniční dodavatele užitkových podvozků. To vše souviselo s razantním snížením počtu vyráběných nástaveb (cca 1000 ks ročně). Firmě se to na rozdíl od některých jiných tradičních výrobců, kteří již nyní neexistují, povedlo a úspěšně nastartovala expanzi nejen na dobytí svých pozic, ale úspěšně začíná pronikat na zahraniční trhy
    K 1. 8. 1999 převzala veškeré obchodní a výrobní aktivity společnost AUTO-Tech Vinoř, s.r.o. Jak již to známe z příkladů ze zahraničí, je zde jedním ze současných majitelů firmy potomek původního zakladatele V. O. Deyla.
Image

Information

All images are for demonstration purpose only. You will get the demo images with the QuickStart pack.

Also, all the demo images are collected from Unsplash. If you want to use those, you may need to provide necessary credits. Please visit Unsplash for details.